zaglebie-lubin.net


Internetowe Forum Kibiców Zagłębia Lubin - to już 10 lat z Wami!
Teraz jest 2017 sie Śr 16, 18:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: PROBLEMY DOTYCZĄCE GRY - PRZECZYTAJ ZANIM ZAGRASZ
PostNapisane: 2006 lis Cz 02, 17:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2004 lip So 24, 12:30
Posty: 2084
Lokalizacja: LUBIN
Przystępując do czytania tego tekstu powinieneś wiedzieć jak uruchomić rozgrywkę sieciową w Fifę. Zostało to opisane w dziale "JAK ROZGRYWAĆ SPOTKANIA".

Co to znaczy hostować grę ?
"Hostować grę", a bardziej po polsku "być gospodarzem gry", to znaczy umożliwić przyłączenie się innemu graczowi do rozgrywki. Nie jest to w żadnym stopniu związane z założeniem rozgrywki w serwisie EASO(TM). W przypadku gry przez połączenie bezpośrednie (direct IP), hostującym jest ten, który rozgrywkę założył.

Dlaczego jedni mogą hostować grę a inni nie ?
Związane jest to z organizacją sieci każdego z użytkowników (Internet jest to sieć składająca się z mniejszych sieci :)) oraz dwoma rodzajami adresów IP : wewnętrznym(prywatnym) i zewnętrznym(publicznym). Wewnętrzny adres IP to adres "widziany" przez urządzenia sieciowe tylko w lokalnej sieci użytkownika. Adres zewnętrzny natomiast jest widoczny w całym Internecie. Oczywiście osoba posiadająca IP wewnętrzne jest reprezentowana "na zewnątrz" przez pewnien adres zewnętrzny. W wyniku tego w sieci może się znaleźć kilka komputerów na zewnątrz widzianych jako pojedynczy adres. Osoby, które chciałyby zgłębić bardziej to zagadnienie zapraszam do przeszukiwania Internetu. Wracając do naszych rozważań o hostowaniu - gospodarzami gry mogą być jedynie osoby, które posiadają zewnętrzne IP. Można zastosować pewne rozwiązanie, które pozwoli osobie z wewnętrznym IP gościć grę ale o tym poniżej.

Jak sprawdzić jakie mam IP? Po czym poznać, że mam wewnętrzne/zewnętrzne IP ?
Nasze IP jest wyświetlone w Fife w opcjach połącznia bezpośredniego - to te cztery liczby rozdzielone kropkami. Wewnętrzne IP poznajemy po tym, że ma następującą postać: 10.*.*.*, 172.16.*.* lub 192.168.*.*, gdzie * oznacza dowolną liczbę z zakresu od 0 do 255. Każde inne IP jest zewnętrzne.

Mam zewnętrzne IP i nie mogę hostować, dlaczego ?
Być może gdzieś w twojej sieci albo na twoim komputerze dokonywana jest blokada pakietów używanych do komunikacji między maszynami w sieci (pakiety możemy sobie wyobrazić jako małe przysyłki, które komputery przesyłają do siebie podczas "rozmowy sieciowej"). Ta blokada nie musi obejmować wszystkich pakietów - tzn. możemy na przykład prowadzić dyskusję przez ICQ, oglądać strony www a nie móc być w Fifie gospodarzem. Być może masz zainstowanego Windowsa XP Professional, który domyślnie ma włączoną tzw. zaporę. O tym jak ją wyłączyć znajdziecie w Internecie. Jeżeli problem nie leży po waszej stronie - zapytajcie swojego dostarczyciela sieci, co powoduje taką sytuację.

Czy to prawda, że mając wewnętrzne IP istnieje możliwość hostowania ?
Owszem to prawda. Jak już wspomniałem powyżej komputery do komunikacji używają pakietów i te pakiety mogą być przesyłane w różnym celu oraz w różny sposób. Upraszczając, cel pakietu jest zdefiniowany przez numer portu a sposób przez protokół przesyłania. Numer portu to liczba, po której komputer rozpoznaje, co ma z danym pakietem zrobić. Może na przykład oznaczać, że pakiet zawiera fragment strony www albo fragment rozmowy na gadu-gadu. Może również zawierać informacje o meczu w Fifę. Właśnie w przypadku Fify 2004/2005 używany jest port 3658, a pakiety przesyłane są z użyciem protokołu UDP. W skrócie mówimy, że Fifa działa na porcie UDP 3658. Aby móc hostować mając wewnętrzne IP możemy poprosić administratora naszej sieci aby wszystkie pakiety wędrujące do naszej lokalnej sieci na porcie UDP 3658 przekazywano do naszego domowego komputera. Wtedy naszym adresem zewnętrznym będzie adres IP naszej sieci (ten, który reprezentuje nas w internecie ), a nie ten, który pokazuje Fifa. Jaki to adres - tej informacji powinien nam udzielić administrator. Myślę, że jeżeli przedstawicie administratorowi sprawę w taki sposób jak ja powyżej - powinien was zrozumieć i wam pomóc (o ile oczywiście zechce).


Co to są lagi i jak im zapobiec ?
Lagi to przerwy w dostawach pakietów do naszego komputera skutkujące w przeskokach "akcji" w grze bądź w opóźnionych reakcjach zawodników na wykonane przez nas ruchy. Granie na lagach to sprawa bardzo nieprzejemna - podczas gdy mu widzimy co drugą sekundę gry - nasz przeciwnik z łatwością nas ogrywa. Wyeliminowanie lagów jest praktycznie niemożliwe - podczas gry należy wyłączyć na komputerze wszystkie programy poza Fifą, które w jakiś sposób pracują w sieci - mam tu na myśli programy typu P2P(Kazaa, EMule, DC itp), IM czyli komunikatory(GG, Tlen, ICQ itp), programy ściągające (Flashget, GetRight) i inne, które generują ruch w sieci. Poza tym lepiej grać przy jak najniższych pingach. Z doświadczeń graczy wynika, że najbardziej sieciożernym programem typu IM jest Gadu-Gadu. O dziwno nie klienty IRC'a pomimo otwarcia wielu połączeń nie zapychają sieci aż tak bardzo.

Co to jest ping? Jak go zmierzyć? Kiedy ping jest niski?
W naszym żargonie pingiem nazywamy szybkość połącznia. Ping to również nazwa polecenia, jakim sprawdzamy tą szybkość. Aby tego dokonać wchodzimy w opcję Uruchom w Menu Start i wpisujemy "cmd" ( to w WinXP, w Win98 piszemy "command"). Za chwilę pojawi nam się czarne okienko, w którym możemy wpisać ping adres IP czyli na przykład ping 215.23.45.125. W ten sposób zmierzymy szybkość naszego połączenia z komputerem o adresie IP 215.23.45.125. Po wpisaniu komendy ping adres IP i naciśnięciu entera na naszym ekranie zaczną się wyświetlać wiersze z cyferkami. Nas interesuje fragment "czas=xx ms", gdzie xx to jakaś liczba. Uważamy, że ping jest niski jeżeli ta liczba jest mniejsza od 100, czyli pakiet od naszego komputera do komputera badanego biegnie w 0,1 sekundy. Czasem może pojawić się komunikat "Upłynął limit czasu żądania" - oznacza to, że nie mamy połączenia z innym komputerem albo ten komputer nie pozwala się "pingować".
UWAGA: Ping EASO nie ma nic wspólnego z pingowaniem komputera przeciwnika. Oznacza on szybkość połączenia do serwerów EASO ustawionych gdzieś za oceanem (stąd takie dobre pingi graczy z USA i Kanady).

[ Dodano: Sro 08 Lis, 2006 ]
======================================================================================================

[center]W FIFIE 07 jest bug odnosnie druzyn angielskich. Po rozpoczeciu spotkania po 3 sek. odlacza osobe ktora ma angielska druzyne. Ponadto Wasz przeciwnik widzi zupelnie inna druzyne niz wy wybieracie. Na przyklad gdy wybierzesz Chelsea to przeciwnik widzi Charlton Athletic. [/center]

[center]Każdy użytkownik nie posiadający spolszczonej wersji fify zobligowany jest do ściągnięcia naklładki spolszczającej w celu uniknięcia problemów z drużynami angielskimi w grze[/center]

Oto co nalezy zrobic:

Wchodzimy na strone FIFA 07 - POLSKA NAKŁADKA - ściągamy ten plik. Następnie umieszczamy go w folderze ...\Fifa 07\data\cmn\fe. Zastępujemy plik eng.db i możemy cieszyć się spolszczoną tekstowo Fifą oraz brakiem błędu z angielskimi drużynami.

======================================================================================================

[center]PODCZAS FILMOWYCH PRZERYWNIKÓW W GRZE NP. PO STRZELENIU GOLA LUB W PRZERWIE MECZU - NIE NACISKAJCIE KLAWISZA ESC NA KLAWIATURZE BO TO CZĘSTO POWODUJE ROZŁĄCZANIE GRY :!: :!: :!:[/center]


Ostatnio edytowano 2006 lis Wt 14, 18:39 przez scOOtt, łącznie edytowano 9 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

W ramach naszej strony wykorzystujemy “ciasteczka” (cookies) w celu zbierania anonimowych statystyk odwiedzających (przy pomocy AdSense) oraz obsługi sesji dla zalogowanych użytkowników i świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dla plików cookies w swojej przeglądarce.